Som sandkorn i min hand

 



Som sandkorn i min hand


Jag bekänner mig till dig

att du är nådig och god

Du älskar mig!



Som sand mellan fingrarna

får allt annat jag byggt mitt liv på

rinna bort



För stengrunden är du Jesus

klippan i mitt liv

fyllt av sköna

glittrande stenar

är de även inuti



påminnelser om dem

håller ja i min hand

ja de är vackra

nu syns de

de har fått komma fram



jag stillat min själ inför ditt ansikte

allt som inte vill mig väl

släpper jag nu och här

för på dig vill jag bygga

mitt livs hus

Ja du får höras och synas

mitt i allt brus



Jesus min klippa

nycklarna till himlen har oss gett

jag bekänner mig till att du har förlåtit mig

att du mig inte övergett

och jag får släppa all oförlåtelse som är som sandkorn i min hand

de som hindrat mig att se din godhet komma fram

Nu ser jag den nyckeln som är din nåd

Den skiner starkt

o Jesus låt ditt rike i mig ta mark!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Härligt att du vill kommentera detta!

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan