Leva i Sanningen

 


 

Just nu pågår min och pastors Lars kurs om andligt föräldraskap i Equmeniakyrkan i Hestra där jag är medlem. Tänkte jag skulle skriva lite dikter och visa lite målningar jag gjort till kursen. Första gången pratar vi om vikten av en sann, trygg och äkta gemenskap. Hoppas tankarna kan vara till välsignelse för dig, det har dom varit för mig. 

 

Leva i Sanningen


När jag lever i och låter Sanningen fylld med kärlek beröra mitt hjärta

skär du av det i mig som binder och plågar

ibland smärtsamt men sen så skönt

när känslan av att känna mig fri och levande uppfyller mig

och jag får vara nära dig, Gud


men det krävs mod att våga vara kvar

tillit till dig Gud mitt i en värld som är fylld med faror

Mod att möta och älska min nästa i uppriktig kärlek


Men det är där i det varma och äkta

som de djupa förvandlande mötena sker

när det finns kontaktyta av sanning mellan oss

kan Gud berör oss och ge

och göra oss allt mer lik honom


så låt oss bygga på tryggheten

respektera varann och vara ärliga med svårigheter och brister

ha omsorg om varann i vardagen

och se om någon blir efter på vägen


så att vi vågar

säga till varann det som plågar

lyfta upp det inför Gud

och tacka honom för det som han ger både förr och nu


Då kan vi ta steg

och uppfyllas allt mer

av liv och ljus

helighet

och förvandlande kärlek





 

Kommentarer

  1. Tack Sophia. Det var bra för mig att läsa nu.tur att jag har Jesus nära mig. I livet. Jag har left med Jesus nu som änkling med

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Härligt att du vill kommentera detta!

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan