Mitt hus

                                  


Hej inför fjärde gången i kursen jag skrivit som blir om en månad har jag skrivit en dikt, som lite sammanfattar en del saker som då kommer att tas upp.



Mitt hus


På dig min klippa bygger jag mitt hus

grunden lägger jag med dina sanningar

fasta, heliga och kärleksfulla

det står kvar och håller för alla stormar



Utifrån frivillig lydnad i kärlek till dig

bygger jag sedan upp alla väggar, pelare och tak

När jag står rotad i din sanning och kärlek

växer de fram i din andes kraft

och jag blir allt mer lik dig och den jag är kallad att vara



och huset fylls med liv

När jag förvaltar de gåvor som du mig ger

och sången och musiken till din ära

fyller huset ,med värme, dans och glädje


och så som jag väljer att försöka bygga

vill jag hjälpa andra att också göra

jag vill dela med mig av min kunskap

låta byggnadskonstens ”hemligheter”

bli känd i andras liv


så byggs det upp vackra och hållbara tempel till din ära

fulla av lovsång och värme

ja du är där oss nära


med dina gåvor vill jag inspirera

andra att i dig fortsätta att leva.

Tack Gud att du ger mig


allt jag behöver för att klara av det

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan