KOM OCH FÖLJ MIG


 

Kom och följ mig


Bunden i självhat

Bunden i sorg och bitterhet

Lidandet i min själ så oerhört stort

ville knappt leva

men

mörkret flydde när jag valde att följa dig

ja när jag mötte ljuset

befriade du Jesus mig

och glädje

himmelsk glädje uppfyllde mig


Sen dess har mycket hänt

jag har vandrat vilse

och nu återvänt

till din kärlek

och till ditt ljus

du min älskande och förstående Gud


Du kallar mig att följa dig

se på dig så jag inte viker av

in på andra vägar

och återigen bli ett vilset och skadat barn


och visst möter mörker mig

försöker skrämma och fördöma

fresta och förleda

säga att jag behöver bli stor

stark och mäktig


men det ända jag behöver är

att fästa min blick vid dig Gud

och ha som mitt hjärtats mål att likna dig

lämna mina krav

och leva i ett befriande beroende

Vad det än kostar Jesus

hjälp mig att vandra nära dig


Ja du säger det än en gång

KOM OCH FÖLJ MIG!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan