Mitt hjärtas längtans växt


mitt hjärtas längtans växt 


mitt hjärtas längtans växt 
väntar och söker 
tänker och undrar: 
vem ska få träda in 
utan att förstöra 
ge mig tid 
och våga höra 
med idel öra 
på mig? 

mitt hjärtas längtans växt 
känner och ber 
undrar: 
hur skall jag ge 
forma ord och se 
andra hjärtan 
med kärlek? 

mitt hjärtas längtans växt 
vet så mycket om mig 
vart min ande vill 
och varför jag ibland 
måste vara still 

stilla för att lyssna 
stilla för att veta 
åt vilket håll jag ska gå 
för att mätta 
min längtan 

mitt hjärtas längtans växt 
sträcker sig ut 
öppnar sig 
hoppas 
välkomnar kärlek 
och tar så emot dig
 


-------------------------------------------------------------
Denna tavla 45 x 45 cm stor, är målad i akryl och kostar 2500kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan