Beskär

beskär 


rör vid mig i kärlek 
ta fram det vackraste 
och bästa 
befria mig 
från det som hindrar 
ljusinsläppet 

skapa rymd av frihet 
att växa vidare i 
och bli starkare 

låt din närvaro lugna mina rädslor 
låt dem mötas av förståelse 
och ömhet 
avväpna så mitt motstånd 
och fyll min smärta 
med hopp 

visa din tydlighet 
och lär mig 
sträcka mig mot solen
-----------------------------------------------
Tavlan är ( med ram) 73 x 59 cm stor, målad i olja och kostar 4500 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

  1. Oj! Det träffade pricksäkert i mitt hjärta. Igår satt jag och ett barn och sträckte armarna mot solen.. Och senast idag bad jag bönen att Gud skulle fylla mig med hopp inför en smärtsam situation. Dina målningar och dikter sprider hopp och liv ska du veta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åå vad härligt, det är vad jag önskar, allt gott önskar jag dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Härligt att du vill kommentera detta!

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan