Dina ögon ser mig

dina ögon ser mig 


jag kunde inte se mig själv 
förrän du såg mig 
dina ögons spegel 
lät ljuset reflekteras in 

i mitt allra heligaste 
började förståelsens korn gro 
för att sedan växa upp 
och blomma i livets alla sanna färger 

frukt växte fram och blev ätbar 
efter att jag tacksamt och accepterande 
pollinerat blomman 
med min goda vilja 

jag öppnade mig för ärligheten 
och hela härligheten 
lyste ner över mig 

nu vet jag 
att våga och vilja se 
kan göra under 
när dina ögon ser mig

----------------------------------------
Tavlan är 37,5 x 28,5 cm stor, målad i akryl och kostar 1200 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan