Gå på vatten

det okända men verkliga 

jag är rädd men går ändå 


jag såg plötsligt 
när det blev förklarat för mig 
verkligheten vandrade på vattnet 
och dess kall till sig 
genljöd djupt inombords 
den starka vattenytan skulle hålla mig uppe 
samtidigt som djupen av mina rädslor 
röt sin stormande vind över min själ 

bara jag lät den gå 
lät den kännas 
skulle jag inte uppslukas och dö 
i eller av den 

stegen på vattnet var mitt mod 
och verklighetens famn 
när jag gått dit 
den befriande segern 

nästa gång kallet kommer 
vet jag 
att den alltid 
växer sig större
------------------------------
tavlan är 34 x 30 cm stor, målad i blandteknik och kostar 1200 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 

www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan