Rena mig



Rena mig


Du vill rena mig

hela min smärta

öppna mina ögon

så jag ser vad jag behöver

- DIG-

Du är mitt ljus

Du är vännen jag behöver

Du vandrar in i mitt mörker och driver ut det

punkterar min böld fylld med svart var

Du ger mig hopp när smärtan då skriker

Du är den jag bär den till

Du tvättar såret i barmhärtighet med sanning

Du smörjer sen den med ni närvaro

Du som lovat att alltid vara där

så får jag minnas och bli kvar

i sanningen om hur det var

medans jag lyfter blicken

och ser mig DIG

och din kärlek helar mig


Bli du allt mer

tröstens Gud och min helare

och hjälp mig att ge trösten vidare

såsom du har mött mig med barmhärtighet

hjälp mig att möta andra

Du som oss alla vill famna

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan