Först och främst

 

Först och främst

 

Du såg mig

innan jag såg någonting

Du älskade mig

innan jag älskade dig

du dog för mig

innan jag ens förstod vem du var

eller vad du sa


Du ville att jag skulle bli ditt barn


Ja, Du hade planer för mig

innan jag kunde planera någonting alls

Du utvalde mig

sökte mig

för du ville ha gemenskap med mig

älska mig

först


Din kärlek är alltid först

är alltid störst

Din nåd oändlig stor

och närmare mig än min jordiska far och mor


outgrundlig

oförbehållsam

självutgivande

osjälvisk

är din kärlek


när jag söker dig

har du redan sökt mig

När jag ser på dig

Har du sen länge sett på mig

precis som jag är

och fortsätter hålla mig kär

När jag längtar efter dig

har du längtat efter mig

först


Jag du är alltid först

din kraft

din plan

alltid störst


Jag får påminna mig om detta

och varje dag vill du med din nåd berätta

vem du är och vem du håller kär

Ja lilla mig älskar du

och från djupet vill jag tacka dig min store allsmäktige Gud


https://www.youtube.com/watch?v=z0ChblfHR4E

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan