Värme


 

Värme


Värme och skönhet finns i dina ord

När jag ber om något gott

ger du inte något ont

något som kan dra mig från dig


Livet kan smärta

men du kan ge mer

än jag har tro för att be

du kan vända på varje situation

och ändra på mitt hjärtas motivation


Den helige andes hjälp och kraft

är större och starkare än något jag innan haft

Det i sanning en vacker gåva

som vill verka inom mig

så jag formas allt lik dig

Mer kärleksfull

på alla de sätt som den kan visa sig


Mitt i alla livssituationer

Kan jag sätta mig och vila

vid ditt stabila

trofasta och sanna

VARA

som att sitta vid ett vackert och urgammalt träd

och känna dess skönhet och trygghet omsluta mitt själ


ibland är det vår eller sommar

ibland är det höst eller vinter

men i och genom alla förändringar är du trofast

du finns med mig varje stund


Jag får be

att den helige ande hjälper mig att se

just detta

att ALLTID lyssna efter den röst

som ger mig verkligt goda råd, ledning och himmelsk tröst


Jag vet att när jag

får se upp till dig

VARA i

och upphöja dig

fylls jag av liv

en underbar djup frid

och kärlek som

gör att jag vill

berätta om dig

och älska de som du skapat

de som finns till

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Pärlan

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een