Flyga


 

Flyga


Med vind under vingarna

slungas jag fram

ljuset blir som vägar bland molnen

och atmosfären glittrar


jag vet ej min väg

vad som blir min färd

men med dig min Gud

flyger jag nu


jag känner mig omtumlad

av vindens krafter och verkningar

men trotts det

tar jag ett litet steg i tro

och försöker samtidigt

att komma till ro


att vila i vinden

och låta den föra mig framåt

utan att försöka kontrollera

det hela

blir min utmaning


att flaksa med vingarna

i lydnad

när det behövs

att lita till kraften och förmågan du ger

blir också det

en svår uppgift

för mig


men det är som du säger

inte omöjligt för dig

för med din kraft

förmår jag allt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Pärlan

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een