Blodröda blommor


 


Blodröda blommor


Jag plockar blodröda blommor

längs min livsväg

på väg uppför berget

påminner de mig om Jesu kärlek

och ger mig uppmuntran, kraft och tröst

Varje bit av vägen finns hans kärlek med mig

och jag får ta del av den välsignelse

Jesus låter mig ta del utav

på grund av att han dött för mig

och att jag tagit emot honom i mitt hjärta


Hans blod är renande och helande

välsignelser väller utifrån den

och jag blir vit som snö

från att varit svart och andligt död

förbannelsen på grund av synden

bröt han när han dog och uppstod

och jag får ta del av hans rike

redan nu

fast ännu inte

i sin fullhet


Men hela vägen är han med mig

och om jag är uppmärksam

så kan jag se att jag har

fullt av blodröda blommor i min famn

solen lyser och jag kan känna hans värme

och skönhet på den vägen jag går fram

Ja

lilla jag

är aldrig ensam

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Pärlan

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een