Genomlyst

 Nu har jag varit på läger med De Brustnas Camping, vilken välsignad och stark vecka! Gud har talat och berört oss som var där.  Här kommer jag lägga upp lite av det jag uppfattade Gud talade.




Genomlyst


Det går ett skarpt svärd

genom mitt hjärta

Svärdet är Guds ord

och med hans ljus

uppenbaras sanningen

som hjälper mig att bli mer ärlig


ja Gud härlighet

hans eviga kärlek

kraft och sanningen genomlyser mig

det får mig att falla ner på knä

det får mig att säga och se saker som det är


svärdet går genom hjärtat

ner i den fasta klippan

Jesus Kristus

för när ljuset lyser

och jag blir sann

blir min relation till Jesus likadan

Jag ser att jag behöver hans nåd

hans råd och välsignelse

Jag ser mitt behov

och bli still

överlåtelsen gör mig allt mer stabil

just för jag står kvar

bunden till den som har

allt makt och kraft

all fasthet och härlighet


För han som är den samme

i all evighet

har rört vid mig

i sanningsfylld kärlek

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan