Din blick


 

Din blick


Dina ögon ser

djupt och så mycket mer


Brinnande varm

härlig och sann

är din blick

Du vet vad som pågår i mitt hjärta

vad som gör att jag känner smärta


Du genomskådar mig

med det varmaste av kärlek

ljuset som finns i dig

lyser upp mörkret i mig

du låter mig se bit efter bit

av det som fel

det jag med

hjälp av din kraft

behöver ändra på


Allvaret i din blick

speglar din helighet

och fångar på djupet

min uppmärksamhet


Jag vill böja ner min blick

när synden uppenbaras

och när skammen jag känner blir tydlig

men när din nåd rör vid mig

renas jag

helas jag

och jag kommer närmre dig


Du hjälper mig att fortsätta se in

i dina ögon som vill

älska mig varm och sann

Som en flod va ljus

kommer din närvaro över mig Gud


Den kan kännas smärtsam

men är helande

renande

och upprättande


Så jag stannar kvar

och gråter som ett barn

av smärta och med tacksamhet

här i din härlighet


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan