Kan jag vara med?

Så finns här en liten text och bilder jag målat som illustrerar det jag vill säga i min kurs om andligt föräldraskap i den 6 och sista gången.....

 



Kan jag vara med?


Kan jag vara med?

Kan jag hjälpa någon annan att växa?

Någon annan att bli mer likt Jesus?

Och ha en djupnande gemenskap med andra människor

och Gud själv.

Inspirera till att överlåta sin liv i Herrens händer

och öppna sig mer för hans kärlek?

Kan jag hjälpa någon annan att se sig själv

vem dom är, gott som ont

Vad Gud kallar dom till

och ge dom mod och plats att börja pröva

pröva att tjäna

växa i att älska andra

Kan jag vara med?


Ja du kan vara med!

du som har en relation med Herren

du som känner hans kärlek

och vill älska honom tillbaka

mycket eller litet

din villighet föds i hans närhet

i den underbara, starka, sanna kärleken


och kraften behöver du hämta i honom

ta emot av den Helige Ande

inte pressa fram något eget.

Du kan med honom!

Och vi gör detta tillsammans

som Kristi kropp

med olika gåvor och möjligheter

Du kan om du vill

Du kan vara med!

 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan