En andlig explosion


 

En andlig explosion


Så stark är din heliga kärlek

att jag kan bli rädd för att vara i din närhet

men på grund att nåden är så stor

fylls jag mest av tacksamhet inombords

när du berör mig

Visst kan jag slås till marken

av en andlig explosion

i helighet

total renhet

älskar du mig fri

från det som binder mig inuti

Den kommer med en kraft

och den största av makt

för att i barmhärtighet

fylla mitt liv med ännu mer kärlek


Styrkan som du min far har

gör att att jag kan lita på vad du sa

genom din son

när du försonade världen med dig

DET ÄR FULLBORDAT

ja din nåd kan rena mig

så att jag slipper dö när jag närmar mig dig


här i din närhet

vill jag förbli

i din ljuvlighet

förvandlas vi

jag genomborras

av din sanning

och när andens kraft

rör vid mig

kan jag få förmågor jag inte haft

till att sprida dit rike med makt

med myndighet

och hjälpa andra människor

att för alltid och i evighet

leva i din heliga underbara kärlek



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan