Vernissagen slut men utställning pågår

Tack all ni som kom idag, det var intressant och glädjande. 
 till alla ni som inte kom finns en skiva att lyssna på om ni vill komma och titta en annan tid än jusst idag: Här är texten jag läser upp på spår 1 som jag själv skrivit:

Vad är förundran?

Min förundran är
något som är större än jag
något som attraherar mig
drar mig till sig
ändå är det bara ett tillstånd
en känsla
som tar mig handen
och pekar på det obegripbara
det jag kan se är visserligen mätbart
men det är mer än så
hur gick det till?
Fanns det än tanke när det skapades
om än det tog flera tusen år
hur uppfann sig den och den situationen?
Den vill kanske inte alltid förklara sig
bara vara
ge energi till mina dagar
även de regndystra
Jag är ett barn på nytt
upptäcker och låter det långsamt smälta in
in i min själ
förundran är kanske en väg också
en väg till tro eller att vilja tro
ibland låter den mig övertalas
speciellt när den blir extra stark
som en bro blir den
får mig att våga tilliten
ljuset som jag ser bär mig ända hem
till kärlek och
kanske hem till mig själv
Allt det operfekta
överöses av förundrans kyssar
och tårar till att torka bort all skam
och nederlagskänslor
rinner ner
i själen och från mina kinder
Det är för stort för mig att begripa
kanske är det bäst så

För var vore förundran
om den inte fick undra?





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan