Pärlan

Pärlan


Du fann mig

Besudlad av hat

Mitt i en värld full av ondska

Tog du upp mig

Jag kände att du i din kärlek

Såg mig


Du bestämde dig för att

köpa åkern jag låg i

för det finns något dyrbart i mig

Trotts allt vad jag hade hört

Är jag är skapad till din avbild




Plötsligt förändrades allt

När jag fick vila i din hand

Jag valde att tro

Om ens så lite




Överväldigande nåd

strömmade över mig

Som våg på våg av kärlek

Sköljdes allt det onda bort

I mitt medvetande

 
Jag omvände mig

Och fann Dig Gud

Men du såg mig först


Min törst vill du släcka

Mina sår vill du hela

Och min synd förlåta

Finns det något större?

I ingen annans ögon är jag värd mer


Som en pärla i din hand

Är jag

Och din närvaro i mig

Låter mig få lysa

Med din härlighet

Och eviga underbara kärlek

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een