På allvar

Denna tavla är inte lättsmält. Den får mig personligen att känna Gudsfruktan.

Många kommer kunna tycka att den är frånstötande och bli arg. För i samhället vi lever i i Sverige är det många som tycker att det inte finns en absolut sanning. Men det tror jag, en gång skall vi alla stå inför Gud och då har vi bara ett hopp, att tro på och följa Jesus och vad han gjort för oss. Kanske är detta för svårsmält, men jag ville ändå måla detta, för att om det är sant så kan vår eventuella Gudsfruktan rädda vårt liv. Det kan få oss att kasta oss på Jesu nåd! och vi får vara nära Gud i jublande uppriktig glädje i all evighet.

Jag har haft många upplevelser som pekar på att han finns och är den han säger att han är, han har räddat mitt liv från så mycket mörker att det får mina ögon att tåras av tacksamhet. 

Kanske är du inte där, och då vill jag säga till dig att pröva om detta kan vara sant, se efter om det håller för prövning, ställ dina frågor och våga be till Gud! Berätta om dina tvivel och din längtan, be honom visa sig för dig! Våga öppna bibeln och läs om honom!

Jag önskar dig allt gott och ber att också du skall inse värdet av Jesu död och uppståndelse, att han lever och vi alla behöver ta emot hans nåd. Helvetet är inte skapat för människor utan de onda demonerna, han vill att alla människor skall tro på och ta emot honom!



PÅ ALLVAR


Den dagen jag kommer stå inför dig

efter min fysiska död

är allt på allvar

din blick som genomskådar allt

kommer möta min

Mina beslut

och ditt beslut

kommer då väga tyngre är något annat


Jag skulle bli sänd till helvetet

få ta mitt straff för mina synder

om det inte var för din nåd

din självutgivande kärlek

som är mitt ända hopp


Du är så ren och god

och jag kommer känna den

antingen som ren skräck

eller som en anledning att prisa dig i all evighet


det är så svårt att förstå

men du är HELIG

och vad jag tycker om det

kan inte ändra något i ditt väsen


Du är sanning

Du är JAG ÄR

och allt skapat utgår från dig


jag kan bara ropa

att jag vill ta emot din nåd

att du skall frikänna mig

från ALL skuld


Jag känner Gudsfruktan

och här och nu

vill jag läga ner mitt liv för dig Gud


Abba far

rena mig

hela mig

och fyll mig

med ditt goda

och låt ingenting

ändra på min vilja att vara din

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Pärlan

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een