En soluppgång

 

En soluppgång


Bli stilla

stanna här ett tag

lugna ner dig

hämta andan

och bara var


Lita på mig

jag skall visa dig

vad jag kan göra

i ditt liv

vill hjälpa dig att vandra

i frid


Jag är Gud

jag är stark

jag är allt

du behöver

----


 

så jag sätter mig här

och bara är

i din famn


så börjar ljuset ta plats

efter nattens mörker

ser jag äntligen

att jag kan börja vila


som en soluppgång

i mitt hjärta

blir insikten om

överlåtelsens mysterium

 

 



men snart

känner jag en kamp

mot allt det som inte vill

att jag ger dig allt


Men till sist

känner jag hur jag släpper taget

hur allt i mig

ligger på knä

inför din helighet

 

 



och då börjar jag känna hur

dina strålar skiner på mig

Jag Känner din renhet

din varma underbara kärlek

överallt glittrar din godhet

den omsluter mitt liv

och jag blir


FRI

 

 

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Härligt att du vill kommentera detta!

Populära inlägg i den här bloggen

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan