Bibelmeditationsmåleri

Hej där!


Nu är filmen/tutorialen om bibelmeditationsmåleri klar och publicerad på kreativ tros hemsida, det gör mig riktigt glad att få presentera detta för er. Bibelmeditationsmålerit kan innehålla nästan allt jag tycker bäst om och brinner mest för såsom Min tro, det kreativa och oftast innebär det att måla och skriva och till sist kan det innehålla gemenskap, där man målar m.m. och delar resan och det man kommit fram till med varandra.
Vi får se kanske i framtiden har jag snart ett rum och hus att inbjuda er att komma och be och måla med mig, men jag kommer gärna ifall jag har tid och ork och gör det någon annan stans.

här kommer länken  till den ---) Bibelmeditationsmåleri på youtube kanalen kreativ tro

Bibelmeditationsmålerit föddes ur där min kristna andlige vägledare och själavårdare gav mig bibel stycken ur evangelierna att meditera på, hon föreslog att jag skulle försöka börja måla ner det som kom upp i mig, bilder, känslor, tankar, böner m.m. Och jag började göra det och jag märkte att när jag gjorde det växte förståelsen och beröringen från bibelordet och den helige Ande i mig. Texten djupnade mer och kom åt min själ lättare.

Hemma har jag i princip en hel utställning klar med exempel från dessa möten som det blev med Gud. Viktiga var inte att det blev fina och vackra men som vanligt blev många ganska starka bilder antagligen på grund av anledningen som jag målade dem i och hur jag var till sinnes. De bästa målningarna målas i någon form av glädje och frihet över att få uttrycka sig, även om det skulle handla om mörka ting, ja så är det i alla fall för mig.

Ja det var allt för mig denna gången

Gud välsigne er alla och jag önskar er en fin adventstid och jultid!

Kram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan