NU ÄR BOKEN HÄR - och om min önskan att få välsigna dig!

NU ÄR DEN HÄR!

Så spännande det var i måndags. Jag har väntat på denna dag. Böckerna skulle komma. Jag hoppades att färgåtergivningen skulle bli bra, men visste inte 100, och det blev den!. 

I denna bok har jag utlämnat en hel del av min resa med Gud, den är personlig och ärlig. Jag har en längtan att allt det där jag lärt mig genom livet med Gud skall kunna välsigna och inspirera andra positivt.


För många av oss så kan livet vara en tuff resa i alla fall bitvis, det fantastiska är att Gud kan hjälpa oss att vända på det dåliga och göra någonting bra utav det. Han vill att vi älskar varandra och han vill att vi lär känna honom. Han är full av nåd och sanning, av förlåtelse för allt dumt vi gjort och andra gjort, han kan upprätta oss, hela våra sår och förvandla våra liv till det bättre.

Så har han gjort för mig!. Samtidigt kan man få lida en del för att man är kristen, det är inte dirket alla som gillar och förstår varför man tror och att Gud är verklig. Det kan gå stick i stäv med mycket som samhället (I Sverige) talar om är sant och förnuftigt. 


 

Men om Gud är levande, om Gud kan göra mirakler och älska dig hel. Om Gud kan förlåta dina och mina synder och föra oss till en evighet med honom där ingen sorg och plåga finns mer, då är det värt all det där lidandet.

Jesus sa att han är vägen sanningen och livet. Han har även sagt till oss genom sitt ord (Bibeln) att han älskar oss först och att han led för oss för att han älskade oss så ofantligt mycket. Så mycket kan ingen människa älska någon!

Det är om denna kärleken och förmågan till att vända det dåliga till något bra som jag vill berätta om i boken. Vare sig du idag tror på Gud eller inte, önskar jag att detta kan vara en inspiration till din egen resa närmare Gud. Jag har inte alla svar men jag har fått pröva min tro på Gud hårt, för vägen har inte varit spikrak, men prövningen visade att det som verkligen är sant kom fram och håller att bygga sitt liv på.

Så med önskan om att just du skall få uppleva mer av Guds kärlek och sanningen välkomnar jag dig att läsa och ta till dig av min bok!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan