Jesu blod


 

Jesu blod


Jesus tog på sig skulden för våra synder

våra dödsstraff sonades

när hans blod utgöts

och genom det

kan jag komma nära

så nära Gud


Guds helighet

skulle förtära mig

om jag närmade mig honom

om inte Jesu blod renade mig

vitare än snö


Ja Fader

tack att du sände ditt son

ditt kärleksbrev

som Jesus skrev under

med sitt blod


För du längtade så efter oss

efter mig..

Jag förstår nu allt mer

hur innerligt du älskar mig

din kärlek är större än något att

och nu kan jag få uppleva den


För med din härlighet

rör du vid mig

ja, I ditt ljus

förvandlar din kraft mig

när Jesu blod renat mig


Du är helig, sann

och överflödande god

starkare än något annat på denna jord

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan