Växande drömmar

växande drömmar 


jag bär dig som ett ofött barn 
i mitt hjärta 
djupt i min vilja 
formas du till liv 

kraften skapar och bygger 
du vrider och vänder dig 
i mitt medvetande 
först helt hemlig 
sen allt mer känd 
sedd inuti med mina inre ögon 
och i hur och om vad jag talar 

Allt mer tydlig blir din kraft 
dina sparkars styrka 
styr mitt mod att växa 
att våga dig 

att vilja dig 
låter mig behålla dig 
tryggt inuti 
med kraften och växandet 
av min integritet 

tills den dagen 
jag vet du blir omfamnad 
mottagen och levande 
även i andras ögon 

så skall du sen kunna stå och gå 
fram i tiden 
bortom mig 
växa dig större 
än jag någonsin kunnat ana
-------------------------------------
Tavlan är 42 x 333,5 cm stor, målad i akvarell och kostar 1400 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan