Tripp till Galleri 70 i Halmstad

Hej alla därute!

Igår så var jag på en sommartripp till Halmstad och besökte galleri 70, det var ett bra val tror jag, vilket trevligt Galleri!
Modesty och Anders på Galleriet var väldigt välkomnande.

Och spännande var det också att se alla utställningar.
Den första som mötte mig handlade om yttre och inre landskap, titeln manade fram eftertänksamhet när man såg på bilderna och jag fastnade speciellt för två av dem, en där en man klättrat upp på en stor sten och spanar ut nästan på toppen av ett berg, som för att leta efter ljusglimtar i tillvaron...
och det andra är en naken kvinna sittandes i en stol, som liksom svävar. Hon ser trygg och avslappnad ut i all sin nakenhet, som en inre känsla av att vara i flow 












Mer om denna utställning kan du läsa om här

Här står jag sen på kö för att själv ställa ut en separatutställning, låter spännande! (antagligen först om några år). 

här kommer bilder på verk från olika konstnärer som ställer ut i "Hangarerna"















Anders Nilsson har gjort verken i det närmaste fotografit ovan.
Förutom Anders och Modesty, träffade jag en annan konstnär som jag fick en ganska lång samtalsstund med. Kennet Åslin som han heter jobbar med mycket med sten och har bland annat gjort dessa två verk:


När jag sedan skulle hemåt bjöd Anders mig på mat ute, jätte gott Asiatiskt ställe i Halmstad som jag tyvärr glömt bort vad det heter.
Sen var det bara att åka hem, helt slut somnade jag nästan så fort jag kommit hem. Det var en lång härlig dag, fast jag tagit lugnt och vilat en stund behövs nu återhämtning.
Kanske åker jag dit en gång till i sommar.
Stort tack främst till trevliga Anders!

//Sophia


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan