Trögt

Jusst nu går det trögt med måleri, inte att jag inte har idéer men jusst själva görandet av dem...
Tvingade mig idag att förbereda för flera ... skissa upp en del av en måning på pappret, stryka duken till en annan målningen  och måla häfftgrund på den. skall måla häfftgrund på en annan duk som jag strukit tidigare också senare idag när den jag målat på har torkat.




Hoppas målningen med lillan har rätt komposition.. vad tycker ni?... (den med fötter och lilla flickan ..) Lillan sitter inte fast än på målningen men skall komma att göra...

Alla förberedleser är för det mästa nu för tiden för mig det som tar längst tid.

igår skissade jag vidare på "kvinnan med blommorna"....

så här blev det:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan