Kulturförvaltningen i Kungsbacka

Idag var jag praktikant för en dag på kulturförvaltningen i Kungsbacka för att få mer inblick i vad de gör och om jag skulle kunna tänka mig, vilja jobba i någon sådan arbetsplats i framtiden.

det var spännande och mycket att tänka på så här i efterhand...
De höll på med att byta ut utställningen i Vita hall. Den gamla har jag bloggat om tidigare och den kommande som heter Ansgarius och Hanhalskolonin som är en historisk utställningen  har vernissage på lördag klockan 13. Dit kommer jag att gå.

De jag var med bland annat Charlotta Hanno som är konstutvecklare var mycket passionerade, glada och genuint intresserade i utställningen, de var härligt att se 2 stycken människor som så till synes mycket älskade sitt jobb.

För att få Charlottas jobb måste man kunna mycket, bland annat till exempel läsa konsthistoria på universitetet, någon projektledarutbildning.. ja vara social, kunnig, kunna ha många bollar i luften verkar det som. Hon får också vara med och bestämma hur nya  byggnader skall byggas för att få plats att hänga, förvalta konst på. 

Min arbetsterapeut var med en del av tiden och vi fick tillsammans hjälpa till med att ta bort text från en vägg samtidigt som vi pratade annat bland annat min framtid. så nästa vecka skall jag på introduktion på Röda korsett i Kungsbacka, skall bli spännande. :)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan